Direktlänk till inlägg 9 januari 2011

Oh this town

Av believeee - 9 januari 2011 17:30

"Oh this town
Kills you when you are young
Oh this town
Kills you when you are young"


Jag förstår inte varför man bygger en historia om folk, en berättelse om ett helt liv om en person, men det är bara fullt med lögner. Folk lyssnar på dessa lögner för att det är intressant, mer intressant än sanningen själv. 
Det pratas bakom ryggen, till och med bland de bästa vännerna i standen. Tillit är något som är svårt att hitta. Vänner som backar ryggen är inget man kan räkna med. Det liv jag levde som liten trodde jag var en mardröm, men att växa upp i en stan som tagit både min barndom och ungdom ifrån mig. Ett liv jag inte hunnit med att leva. Inte leva med glädje i varje fall.
Jag ser sorgen i mångas ögon och tungden i stegen när de går utanför dörren, och axlar som är frammåt lutade som säger att dom bär världen på deras axlar.
Även de personer som sagt saker om mig, men åh vad jag känner mig ledsen för dom. Att dom måste sätta ett annat liv i samma spel som deras för att må bättre när det bara ger dom flera bekymmer och hemska tankar.
Jag vill kunna gå utanför porten utan att känna mig hatad och som ett objekt till det lögn liv som alla hittat på, som inte alls är den jag är.

Jag vill bli accepterad för den jag är, och hoppas att folk med tiden kan lära sig att växa till sig och inse vad som är sanning och vad som är lögner.
Man kommer ingenstans i livet genom att ljuga om andra, eller att ljuga över huvudtaget. Det är lönlöst och finns ingen mening med det. Tänk om alla bara kunde tänka på sitt egna liv och strunta i andras. Åh så bra allt skulle vara då. Jag önskar att det var så. Att det någon gång kunde bli lugnt i denna stad. För här vet folk allt om dig, det som du inte vet om dig själv. Det är en obehaglig sanning.
En ren skräck finns begravd någonstans inom mig, men är nu något som jag är van vid. Att gå utanför porten ger mig rysningar, men blir avslappnad av mp3:n som spelar bra musik, förhoppningsvis glad och fin musik. 


"En person är som en sång.

Melodin kan vara vacker att lyssna på,

men det är texten som betyder något."

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av believeee - 31 januari 2011 19:08

Jag önskar att jag kunde vara något mer för dig, något mer än en person bakom en datorskärm. Kanske en bra vän som du kunde lita på. Eller den vännen du kunde träffa varje dag och kunde träffa om något var jobbigt och svårt.  Men det fungerar inte ...

Av believeee - 25 januari 2011 15:56

Jag vill rymma ifrån mig själv en stund. Jag måste hålla händerna för munnen och tänka länge innan jag skriver något. För nu är det så nära att jag skriver eller säger rakt ut att jag älskar dig. Jag gör det - jag älskar dig! Men att säga det till di...

Av believeee - 18 januari 2011 14:46

Det pratas ju om på många ställen om att drömmar har en viss betydelse och har något att säga, men stämmer det? Jag har funderat över det många gånger och undrar i så fall vad drömmarna försöker att säga och undrar om drömmar någon gång påverkat någo...

Av believeee - 16 januari 2011 01:53

Ännu en gång sitter jag här och skriver om mina problematiska kärleks historier. Men diskutionen drogs upp ikväll igen. Inte den minska empati fanns från hans sida. Det är till och med på gränsen att han slutar prata med mig, och denna gången verkar ...

Av believeee - 11 januari 2011 19:39

Kärlek, under många år har jag sett det som något värdelöst och en smärta som inte tycks försvinna. Men att sen ännu en gång bli olyckligt kär, i den killen som har allt man drömt om hos en kille, och vet att aldrig i hela livet kommer han att se mig...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Januari 2011
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards