Direktlänk till inlägg 9 januari 2011

Något komplicerat

Av believeee - 9 januari 2011 19:32

Det är mycket som är komplicerat i mitt liv just nu som bland annat vänner, skolan och fritiden. Jag har svårt att veta vilka som är äkta vänner och inte, och skolan är så jobbig när jag har så långt att åka, och fritiden är alldeles för tråkig.


Det är vänner som sviker och som pratar bakom ryggen, vänner som man förut litat på. Hur kan dom göra så? Man litar på dom och berättar saker och så går dom och berättar det för alla, det är så otroligt falskt. Självklart vet jag många fler som har det likadant, men det ska inte behöva vara så. Man ska kunna behålla sina vänner och alla har rätt att känna att man har tillit hos någon. Alla behöver i alla fall en vän som man kan lita på och prata med. För det är faktiskt inte antalet som räknas utan vänskapen i sig!


Skolan fungerar bra med betyg även att jag har hög frånvaro och har skolkat en del under högstadiet och förra året på gymnasiet. Trodde inte att jag skulle börja detta året med, men det har ändå blivit så. Det är nästan som en drog och det är lättare att stanna kvar i sängen än att gå upp.
Även att jag går upp när klockan ringer kanske jag inte åker till skolan, eller så kanske jag tar en senare buss. Meningen med att skolka finns inte egentligen. Det drabbar ju ingen mer än sig själv. Betygen rasar och drömmar faller samman. Man får själv kämpa upp det. Så jag skulle råda er alla till att gå i skolan och inte stanna hemma mer än det behövs.
Jag älskar min skola och min linje det är bara orken att gå upp på morgonen som är problemet. Nu efter nyår ska jag göra vad jag kan för att bättra mig och hålla närvaro!


På fritiden gör jag ingenting längre känns det som. Sitter bara hemma och bloggar, tittat igenom bilder och pratar med folk. Kanske träffar jag någon komppis ibland, men många här i staden där jag bor snackar så mycket bakom ryggen att man inte kan umgås med dom längre.
Vid två tillfällen har det hänt att jag haft kompisar hemma hos mig som har sagt rakt ut till mig att  jag har fula kläder och att jag är tjock.
Men sanningen är att dom har vid andra tillfällen frågat om dom får låna mina kläder och att dom är avundsjuka på hur jag sder ut. Och det är dom bara. Jag tar inte åt mig lika mycket av det dom säger längre. Men självklart är det jobbigt! 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av believeee - 31 januari 2011 19:08

Jag önskar att jag kunde vara något mer för dig, något mer än en person bakom en datorskärm. Kanske en bra vän som du kunde lita på. Eller den vännen du kunde träffa varje dag och kunde träffa om något var jobbigt och svårt.  Men det fungerar inte ...

Av believeee - 25 januari 2011 15:56

Jag vill rymma ifrån mig själv en stund. Jag måste hålla händerna för munnen och tänka länge innan jag skriver något. För nu är det så nära att jag skriver eller säger rakt ut att jag älskar dig. Jag gör det - jag älskar dig! Men att säga det till di...

Av believeee - 18 januari 2011 14:46

Det pratas ju om på många ställen om att drömmar har en viss betydelse och har något att säga, men stämmer det? Jag har funderat över det många gånger och undrar i så fall vad drömmarna försöker att säga och undrar om drömmar någon gång påverkat någo...

Av believeee - 16 januari 2011 01:53

Ännu en gång sitter jag här och skriver om mina problematiska kärleks historier. Men diskutionen drogs upp ikväll igen. Inte den minska empati fanns från hans sida. Det är till och med på gränsen att han slutar prata med mig, och denna gången verkar ...

Av believeee - 11 januari 2011 19:39

Kärlek, under många år har jag sett det som något värdelöst och en smärta som inte tycks försvinna. Men att sen ännu en gång bli olyckligt kär, i den killen som har allt man drömt om hos en kille, och vet att aldrig i hela livet kommer han att se mig...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Januari 2011
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards